ISCRIVITI ALLA NEWSLETTER
Vuoi ricevere ogni giorno i bandi e le news?

CCM – Due nuove posizioni

La ONG sanitaria CCM sta selezionando un/a Desk Amministrativo e un/a Country Procurement and Logistics Coordinator per la sua operatività in Sud Sudan. Scadenza candidature 31 agosto 2018

 

 

DESK AMMINISTRATIVO E AMMINISTRAZIONE DEL PERSONALE

Luogo:  Italia, Torino presso sede CCM, Via Ciriè 32/E

Tipo di incarico e inquadramento: Contratto subordinato 40 ore settimanali

Durata del contratto: Tempo determinato 12 mesi, con prospettive di rinnovo

Inizio incarico:  Entro fine Settembre 2018

Termine per l’invio delle candidature: 31 Agosto 2018

 

Responsabilità della posizione

Assicura alla sede di Torino il corretto svolgimento dei principali processi amministrativi, finanziari e di controllo di gestione

Supporta il responsabile amministrativo nella redazione del bilancio annuale e di altri report

Si occupa di tutte le registrazioni contabili relative all’ufficio CCM di Torino

È responsabile della redazione dei rendiconti finanziari verificando la riconciliazione tra i rendiconti presentati al donatore e i dati inseriti in contabilità

Elabora i consuntivi periodici ai fini del reporting interno coerentemente con le esigenze di controllo

Monitora l’andamento dei costi di struttura del settore

Gestisce lo scadenziario e si occupa dei pagamenti in Italia

Gestisce le casse dell’ufficio di Torino in euro e valuta

Si occupa dell’archiviazione dei documenti contabili dell’ufficio CCM di Torino

Si occupa di supportare e valutare i budget formulati nelle proposte progettuali e degli eventuali rischi

Si occupa di valutare i contratti che CCM deve firmare e la loro coerenza con l’offerta presentata sia dal punto di vista fiscale, legale

Assicura la predisposizione dei contratti del personale assunto

Gestisce i rapporti con il consulente del lavoro in merito ad assunzioni, proroghe e cessazioni

Assicura la corretta gestione amministrativa di ferie e permessi secondo le procedure definite

Assicura la corretta gestione amministrativa di pratiche quali malattia e maternità

E’ responsabile della gestione delle buste paga (controllo, e archiviazione)

Gestione degli adempimenti annuali concernenti la gestione del personale dipendente, come modelli CU e degli adempimenti periodici

Si occupa di tutte le registrazioni contabili inerenti l’amministrazione del personale

Tiene i rapporti con il consulente del lavoro per la corretta gestione di tutti gli adempimenti fiscali e in merito alle variazioni della normativa di riferimento

 

Profilo ricercato

Laurea triennale e/o specialistica in Economia e studi equivalenti

Costituiscono titoli preferenziali: Master in amministrazione, finanza e controllo; master e/o corsi di amministrazione per la cooperazione internazionale; corsi di amministrazione del personale

Almeno 6 anni di esperienza nel ruolo

Solida esperienza in ambito contabile e amministrativo (partita doppia, registrazione contabili e del costo del personale)

Conoscenza operativa di gestionali contabili

Spiccate capacità organizzative finalizzate al raggiungimento degli obiettivi e al rispetto delle scadenze

Ottime capacità relazionali e di comunicazione

Ottime capacità al lavoro di squadra e a lavorare per processi

Spiccata predisposizione alla risoluzione dei problemi con flessibilità e proattività

Buona conoscenza della lingua inglese e del pacchetto Office

E’ desiderabile la conoscenza del settore delle Organizzazioni Non Governative

Conoscenza del CCNL del Terziario è un titolo preferenziale

 

Come candidarsi:

Si prega di inviare al seguente indirizzo email recruitment@ccm-italia.org il proprio CV non superiore alle tre (3) pagine e la lettera motivazionale. Si ricorda di inserire l’autorizzazione al trattamento dei dati personali e tre (3) nominativi per la richiesta di referenze con relativi contatti.

Si inviata ad indicare nell’oggetto dell’email “Desk Amministrativo e amministrazione del personale”

Tutte le candidature saranno prese in considerazione, solo quelle selezionate verranno contattate.

 

 

 

COUNTRY PROCUREMENT AND LOGISTICS COORDINATOR- SOUTH SUDAN

Location: Juba. Expected regular monitoring missions in the country

Contract duration:  1 year renewal based on results

Starting day:   15th of October 2018

Closing date for applications:31st August 2018

 

Duties and Responsibilities    

The Country Procurement and Logistic Coordinator (CPLC) implements the procurement and logistic processes for the Organization in the Country, collaborating effectively with the Program Coordinators, the Administration and all logistic staff.     The CPLC reports directly to the Country Administrator (CA).

The CPLC coordinates and supervises directly the logistic staff members based at Juba office

The CPLC is also in charge of team/individual capacity building of logistics staff members through specific training in stock management, fleet management and basic vehicle maintenance.

The CPLC is based at Juba office. Expected frequent missions to the field

 

Main Responsibilities

 

As Country Procurement

Ensures a proper CCM and Donors procurement procedures’ implementation, from purchasing form to selection of suppliers.

Supports the Project Coordinator to prepare quarterly procurement plans from all budgets, and consolidate them in overall plan for CCM.

According to the HQ authorized operational and financial plans, supports the Project Coordinators and Officers to prepare purchasing requisitions and tender dossiers timely. Also dispatches them to the potential suppliers following the technical requirements and procurement terms and conditions

Keeps updated the list of suppliers for goods and services required by the organisation based on performances quality delivered

Supports the Project Coordinators and the Office Managers to write contracts with suppliers in order to protect CCM interests and position, and to negotiate the best value for money

Undertakes market surveys on a regular base to obtain  prices and competitive costs for service

Ensures to support the Project Coordinators in new suppliers’ research

 

As Logistics

Drivers and Vehicles

Plans and monitors the vehicles fleet, ensuring optimal use, in coordination with Project Coordinators and the Country Representative.

Supervises maintenance and repair vehicles in the country HQ and on the field

Supervises requested reports (logbook with kilometric analysis, costs of maintenance, cost per km, etc…)

Ensures National Laws regarding vehicles’ use has been respected
Customs clearance and shipment of goods to and from the country

Organises air and land shipment to all locations as requested by Country Representative and Project Coordinators

Prepares documents needed for shipment and delivery (packing list, waybills, delivery notes, goods receiving notes, customs notes)

Organises and follows-up shipment

Oversees custom clearance

Management of warehouses, facilities and appliances

Manages facilities and appliances at Juba CCM office

Ensures all devices (e.g. phones, radios, e-mail etc.) are working properly to unsure the communication system, respecting also radio license regulation.

Supervises and supports staff members on facilities and  appliances management (e.g. providing information on maintenance)

Manages warehouses with the fully logistics staff members collaboration

Prepares accurate and up-to-date inventories of all CCM equipment and goods at Juba office according to the procedures and requirements set by the Administration Department (both for internal and for donor use).

Ensures quality checks and control on all items/services purchase by CCM SS.

Assurances the safety of  goods and properties belonged to CCM at local HQ and adopts the procedures defined for the different places and projects

Supports staff members buildings’ supervision

Coordinates and ensures the maintenance and repair of all generators, communication equipment and IT equipment

Staff management

Supervises and manages operators, logistic personnel in the Country HQ, and on the field including regular visits

Monitors staff members tasks and duties

Organises regular meetings.

Organises and coordinates staff members transportation in the Country for work and R&R/leaving purposes

Other

Maintains  documents  concerning  logistical matters well filed

Verifies and improves logistics and procurement procedures in the Country in cooperation with the HQs (tools, information systems, etc.)

In collaboration with CA and Country Rep., ensures the security guidelines are set up and regularly updated

Responds for every logistical aspects regarding the security management (fences, vehicles, security training/brief of staff, guards and security services)

Is available to offer support during deadlines and critical assignments, when requested by the management and CA.

 

Job profile

Requirements

Minimum 5 years of relevant work experience in Procurement and Logistics sector, within minimum two years as Coordinator

Solid experience with large program operations

Proven effectiveness in developing logistics policies, procedures and new programs

Strong goal-oriented mind

Excellent abilities to plan, organize and coordinate your tasks with positive and proactive attitude

Proven abilities to work under pressure, in remote areas and long hours, when requested

Excellent negotiation and communication skills

Excellent in timekeeping, meeting deadlines and working with

Proficiency in Microsoft Office

Demonstrated ability to work in a multi-disciplinary team

Fluency in both written and spoken English

 

Desirable requirements

Relevant academic background: Logistics, Procurement, or similar studies

Experience in low security countries/areas

Legal background for the writing of contracts

Knowledge of Italian

 

How to apply

Please, email your resume with references ‘details (max 3 pages) and your motivation letter (max 1 page) to recruitmentpvs@ccm-italia.org Please, to help the HR office to consider your application properly, specify in the email subject the vacancy title as follow Country_Procurement_Logistics_Coordinator_SS

Please, note every resume will be evaluated and only short-listed candidates will be contacted.


Leggi anche






Lascia un commento

Il tuo indirizzo email non sarà pubblicato. I campi obbligatori sono contrassegnati *